CikguAzman.com

perkongsian dari seorang guru

cerita lawak pantun lawak

Seloka Orang Kedah Time Cuti

Toksah balik mai no Cuti ni toksah balik Kedah no. Takdak apa dah. Tanjung pun penuh dawai dah. Kalau lalu Gerik hampa kena Baling.  Bahaya. Lepas tu la ni panas sebab ada Gurun. Titi penuh gajah, lepas tu gajah mati…

cerita lawak

Mencari Seorang Yang Pemalas

Pada masa dahulu, ada sebuah kampung dimana semua rakyatnya amat rajin belaka tidak ada yang malas. Jadi pada suatu hari, rajanya membuat pengumuman hendak mencari seorang yang malas. Semasa perhimpunan itu, adalah seorang lelaki mengaku Katanya : “Saya adalah yang…

cerita lawak

Mencari Seorang Yang Pemalas

Pada masa dahulu, ada sebuah kampung dimana semua rakyatnya amat rajin belaka tidak ada yang malas. Jadi pada suatu hari, rajanya membuat pengumuman hendak mencari seorang yang malas. Semasa perhimpunan itu, adalah seorang lelaki mengaku Katanya : “Saya adalah yang…

2020 cerita lawak

LAWAK PICKUP LINE: Hukum Tajwid

Assalamualaikum Ustad Faraq: Ustad, kenapa ustad viral nota saya tue? Saya memang admire kat Ustad, Izhar halgi saya katakan, Sikap ustad sangat mad Lin, tak garang, Jadi sekarang, dimana saya nak ikhfa’kan perasaan saya ni… #Hatiku Qalqalah kubra#Admire Sepanjang Mad…

2020 cerita lawak

LAWAK KELAS: Cikgu Suraya

Aduhai boleh pitam Cikgu sekolah macam ni.. 🤣🤣🤣 Soalan hari pertama sekolah:- Cikgu Suraya : murid2, sebutkan nama binatang yg bermula dgn huruf G ? Anuar : Gajah 🐘 Cikgu Suraya : bagus !!! Sekarang sebutkan nama binatang bermula dengan…

2020 cerita lawak

LAWAK SEKOLAH: Tupperware Punya Penangan

Pergi ambil anak kat sekolah tadi dah jam 6:30 dah pun. Sampai kat jaga, Asyraff naik motor aku. Baru nak gerak, dia cakap, “Ayah. Beg duit adik tertinggal kat kelas. Ada duit RM8 lagi dalam tu untuk untuk belanja esok…